FILME/SERIALE TV. Howard’s End

  • Recomandă articolul
Cine a vazut Ramasitele zilei, Surviving Picasso, Howard’s End si Camera cu vedere a observat, fara indoiala, care sint elementele care unesc filmele tocmai amintite. Pe linga faptul ca Anthony Hopkins detine rolul principal in primele trei si ca ultimele doua sint ecranizari dupa romane de E.M. Forster, legatura dintre cele patru filme o constituie stilul usor de recunoscut (recompensat de mai multe ori cu premiul Oscar), care a consacrat duo-ul regizor-producator Ivory-Merchant. In 1960, un regizor american putin cunoscut, James Ivory, sosit in India pentru a realiza un documentar, l-a intilnit pe Ismail Merchant, producator local la fel de putin celebru. Primul succes international purtind semnatura Ivory-Merchant a fost Shakespeare Wallah (1965), un film despre disparitia stilului britanic de viata din India postcoloniala. Echipa fiind completata de scenaristul Ruth Prawer Jhabvala, un evreu de origine poloneza, nascut in Germania si devenit indian prin casatorie, formula succesului a fost in curind accesibila. La inceput, doua ecranizari dupa Henry James au retinut atentia criticilor si a publicului: The Europeans (1979) si The Bostonians (1984). In 1986, romanul O camera cu vedere de E.M. Forster a fost transformat de Ivory si Merchant intr-un film (cu Helena Bonham Carter, Judi Dench, Daniel Day […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }