FITS 2016 – despre memorie și asumarea trecutului

  • Recomandă articolul
Cînd spui FITS 2016, spui Oskaras Koršunovas, Thomas Ostermeier, Eimuntas Nekrosius, Alvis Hermanis, Luk Perceval, Tim Robbins, Eugenio Barba – atunci cînd vorbim despre spectacolele-eveniment invitate din străinătate. În ceea ce privește producțiile locale, ne-am (re)întîlnit cu Silviu Purcărete, Alexandru Dabija, Gianina Cărbunariu, Ana Mărgineanu, Eugen Jebeleanu, Bobi Pricop etc. Aflat, anul acesta, sub motto‑ul „Construind încredere“, FITS a continuat linia diversității genurilor și subiectelor, în rîndul cărora mi-au atras atenția spectacole ce au ca temă memoria și necesitatea de a nu uita un trecut recent dureros. Martorul martorilor Un prim spectacol din această categorie este Martiri de Marius von Mayenburg, în regia lui Oskaras Koršunovas (Lithuanian National Drama Theatre). Koršunovas, convins că teatrul trebuie să reflecte realitățile contemporane, a montat Martiri, una dintre cele mai solide piese ale controversatului dramaturg german, aducînd în prim-plan o realitate din ce în ce mai problematică din prezent – fanatismul religios. Realizat în stilul său cunoscut expresionist, cu dialoguri febrile – care se pretează la subiect, în mod evident – și cu decoruri ce alunecă dinspre realism înspre coș­maresc și apocaliptic, Martiri este reflecția crizei omului (european) contemporan, aflat la răscruce de valori și de influențe. Și, într-adevăr, se întreabă Koršunovas, „ce au […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.
object(WP_Term)#12898 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }