Focuri de artificii şi vectori convergenţi în grafica românească

GALERIE FOTO

  • Recomandă articolul
Pe 6 noiembrie, Galeriile Căminul Artei şi Simeza au găzduit vernisajul mult aşteptatei ediţii a doua a expoziţiei Grafica românească 2012, organizate de Filiala de Grafică a Uniunii Artiştilor Plastici din România, eveniment de magnitudinea unei anuale (de arte plastice).Publicul are ocazia de a privi (şi eventual, admira) nu mai puţin de 159 de lucrări recent realizate de 89 de artişti din întreaga ţară, pînă pe data de 3 decembrie. Semnatarul remarcă varietatea tehnică şi stilistică a fondului de lucrări din expoziţie, precum şi prezenţa laturii experimentale, legată cu predilecţie de noile tehnologii. Grafica este departe de a-şi fi epuizat ipostazele de rostire artistică. Între tradiţie şi modernitate apar permanent punţi de legătură, în special la nivelul abordării. Dacă Aristotel definea artele liberale prin respingerea procedeelor morfologice mecanice, prin valoarea intrinsecă, dincolo de cea de întrebuinţare, prin finalitate estetică şi prin eludarea îngrădirilor de orice fel, în zilele noastre este discutabil în ce măsură computerul, scanner-ul sau imprimanta reprezintă şabloane sau simple instrumente de lucru. Astăzi, grafica este privită ca artă de a pune idei(le) în semne vizuale. Softurile, tot mai performante, au permis  (chiar facilitat) confluenţa dintre artă grafică şi design grafic. Cele două ramuri se întrepătrund uneori pînă […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12884 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }