FOTOGRAFIE. Lentilele gemene ale fotografului Kaufmann

  • Recomandă articolul
Fotografia românească are un imens bazin arhivistic. În ultimul timp, din surse româneşti şi străine, aflăm despre noi şi noi nume ale acestei arte, care a marcat ultimul secol şi ju – mătate. Astăzi, imaginea fotografică face parte din aşa-numita categorie a artelor vizuale. Interesul pentru fotografie a crescut foarte mult în întreaga lume. Ca şi la noi, peste tot există o linie puternic ascendentă, evidenţiată după a doua conflagraţie mondială. Interesul pentru arta fotografică şi reprezentanţii ei remarcabili a evoluat surprinzător de repede; la noi, imediat după 1990, totul a intrat într-o efervescenţă care caută, parcă, să suplinească perioada comunistă, în care numele artiştilor fotografera mereu estompat, ascuns cu grijă sub perdeaua unor colective, a unor instituţii sau, pur şi simplu, sub umbrela anonimatului.   Înainte de 1944, existau, în România, o mişcare fotografică importantă şi mulţi artişti valoroşi. Fotografia era folosită cu dibăcie în promovarea frumuseţilor României, editînduse albume cu acest subiect precum România la lucru sau Imagini româneşti, ca şi o revistă tematică editată de vechiul Oficiu Naţional de Turism (ONT). Regimul comunist a ridicat numeroase oprelişti în dezvoltarea normală a artei fotografice. Atelierele particulare au fost închise, cei cîţiva vîrstnici rămaşi cu autorizaţie de funcţionare limitîndu-se […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.