G. Colceag „debutant“

  • Recomandă articolul
Asteptata cu real interes, noua montare a operei pentru copii Motanul incaltat de Cornel Trailescu a marcat nu doar revenirea acestui indragit titlu pe scena Operei Nationale din Bucuresti, dupa o nefireasca si indelungata absenta, dar mai ales debutul in teatrul liric al cunoscutului regizor Gelu Colceag. Desi, dupa cum a declarat in conferinta de presa, a absolvit IATC, cu specializarea in teatrul muzical, a ezitat mult pina sa se aventureze in zona atit de pretentioasa a operei, in care regulile specifice limiteaza sau chiar incomodeaza libertatea de miscare a imaginatiei regizorale, pentru ca solistii nu pot cinta in timp ce alearga sau stau in pozitii incomode etc. O adevarata provocare, poate si un pariu cu sine insusi, cistigat insa de experimentatul regizor care, plin de fantezie si tenacitate, a reusit sa gaseasca solutii originale si de mare efect, dar mai ales sa-i determine pe solistii Operei sa incerce si altceva decit simpla parcurgere a partiturii vocale, deci sa devina – in masura posibilitatilor – cu adevarat interpreti. O intentie laudabila, dar deosebit de greu de concretizat, pentru ca majoritatea – chiar si cei tineri – desi au „voci“, nu au si talent sau macar suplete scenica, iar expresivitatea, conturarea […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }