GAMES. Adventure si Action
- 28-11-2000
- Nr. 40
-
Catalin MIHAILA
- Rubrici
- 0 Comentarii
In domeniul jocurilor video, o categorie de productii care isi au un public constant o constituie jocurile de aventuri. Acestea propun jucatorilor sa incarneze unul sau mai multe personaje si sa le faca sa traiasca o intriga cu pretul a mai multe ore de joc in care trebuie sa rezolve mai multe enigme, puzzle-uri, sau sa combata diferiti monstri. Spre deosebire de alte tipuri de jocuri (Role Playing Games de exemplu), in jocurile de tip adventure primeaza povestea iar personajele sint mai putin importante. Publicul fidel este diferit, in general, de cel al altor tipuri de jocuri, pentru ca aventurile virtuale nu solicita prea mult indeminarea sau viteza de reactie a utilizatorului cit logica, inventivitatea si spiritul de observatie (si cunostintele de limba engleza). Jocuri de aventuri au aparut inca de la primele computere. La inceput ele erau vaduvite total de partea grafica, aventura desfasurindu-se intr-o linie de dialog, in modul text. Era deci mai putin un joc si mai mult o carte, un scenariu caruia ii trebuiau scrise replicile urmindu-se indicatiile primite. Tot in anii cind calculatoarele Sinclair Spectrum erau la putere s-au facut si primele jocuri de aventuri in adevaratul sens al cuvintului. Neuitata este seria Dizzy a […]