GAMES. e-pirats (II)

  • Recomandă articolul
Aparitia si proliferarea Internetului este un moment la fel de important in istoria pirateriei pe cit este si caderea libera a preturilor la echipamentele hardware de duplicat CD-ROM-uri. Ambele au inaugurat o noua era a pirateriei. Schema pare simpla: diferite grupuri de tip warez isi au infiltrate „cirtite“ in marile companii producatoare de jocuri sau software industrial. Acesti oameni-cheie „predau“ grupului versiunea finala a unui produs inainte ca acesta sa fie lansat pe piata. De pilda filmul Star Wars: The first episode sau produsul companiei Microsoft, Word 6.0 se puteau gasi pe siturile warez cu mult inaintea datei lor de aparitie in cinematografe sau pe rafturile magazinelor. Nu prea exista produse software sau produse convertibile in secvente de 1 si 0 (filme, muzica) care sa nu se gaseasca pe aceste situri pirat. Dupa ce s-a obtinut o copie a jocului (programului) este rindul crakerilor sa-si faca treaba. Aceasta consta in cazul jocurilor, in modificarea lor in variante de hard-disk, prin inlaturarea filmelor si a muzicii originale si prin intervenirea in rutinele jocului astfel incit acesta sa poata rula fara suportul CD-ROM-ului. Este munca cea mai specializata pe care o fac cei care isi spun elite. Imediat dupa ce aceasta delicata […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }