„Genealogia fanatismului“

  • Recomandă articolul
Nu sînt din categoria celor care consideră că „România este altfel“. Nu sînt unul dintre fanii ultimei cărți scrise de profesorul Lucian Boia, deși am citit întotdeauna cu admirație Istorie și mit în conștiința românească tocmai pentru că propunea o schimbare radicală în modul nostru de a ne raporta la propria istorie (un „amurg al idolilor“ atît de necesar în degringolada noastră de după 1990). Nu cred că sîntem „altfel“ tocmai fiind­că, aproape în fiecare lună, întîlnesc oameni teribil de vii care au lucruri importante de spus în teatru, film, literatură sau în domeniul artelor vizuale. Gîndindu-mă la ei, România nu îmi pare a fi „altfel“, ci, dimpotrivă, o țară care trece printr-o efervescență artistică și culturală fără precedent în istoria sa. Recent, filmul lui Călin Peter Netzer a obținut primul Urs de Aur românesc pentru lungmetraj. Însă, aproape concomitent cu această veste îmbucurătoare, spațiul public românesc a fost locul unui gest de intoleranță care te face să crezi că trăim în Iran. Proiecția filmului The Kids Are All Right din cadrul evenimentului „Luna Istoriei Lesbian, Gay, Bisexual, Transgender“, care a avut loc în Sala „Horia Bernea“ a Muzeului Țăranului Român, a fost oprită de un grup de protestatari ortodocși […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

Comentarii utilizatori

Comentariile sunt închise.