Identitatea la Tîrgu-Mureș

  • Recomandă articolul
Tîrgu-Mureş este, în mod clar, un oraş care, pornind de la conflictele care l-au măcinat în trecut, încearcă (da, în acest moment doar încearcă) să-şi pună întrebări, şi o face în diverse feluri. De ceva vreme deja, ele se materializează în spectacole care-şi doresc să acopere felurite aspecte ale multifaţetatului, deşi aparent extrem de banalului, şi cu atît mai fiorosului conflict interetnic.   Astfel de conflicte există peste tot, de unde şi pericolul banalizării lor, dar, pe de altă parte, depinde de părţile implicate să-şi dorească să le înţeleagă şi să facă eforturi – cîteodată supraomeneşti – să le rezolve. Paşnic, evident.   De aceea, cel puţin aici, la Tîrgu-Mureş, încă sîntem în faza întrebărilor nu fără răspuns, ci cu răspunsuri cu posibilităţi multiple. După 20/20 al Gianinei Cărbunariu (de spre conflictele din martie ’90) şi Double Bind al Alinei Nelega şi Réka Kincses (despre Tîrgu-Mureşul prezentului), putem aduce în discuţie şi Ţara Zînelor/Tűndérország, scris de George Ştefan şi regizat de Andi Gherghe. Spectacolul face parte din proiectul numit „Dialog intercultural prin prisma teatrului contemporan“, iniţiat de Yorick Studio din Tîrgu-Mureş, un proiect demarat în urmă cu mai mulţi ani şi din care, pe lîngă 20/20, mai fac parte producţiile […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.