IMAGINI VIRTUALE. Pauza de extrauterinitate (II)

  • Recomandă articolul
La un timp relativ scurt de la debut, Miruna Vlada ia distanta de „faza“ primei carti, in care punea, dupa cum marturiseste la bilantul revizuirilor lucide: „frustrari, teama, sete de senzational, ratare inscenata, poeme kilometrice, cu multa carne si dragoste de neinteles. si o feminitate sexualizata acerba din lipsa de repere. si din teama, repet. ca la un film de groaza cind afara tuna si e f. intunecat. si simti furnicaturi pe sira spinarii. dar totul e in mintea ta.“ „Feminitatea“ unei asemenea poezii nu putea fi decit unicolora, fara voaluri si nuante. Totul fusese vazut doar in alb si negru (insemnind in ambele extreme acelasi lucru: amoralul biologic), fara o poeticitate, necesara, a cotidianului, a eroticului si a trupului. Triumfa canibalismul, abjectia, comunicarea frusta, dar cu multe impuritati. Toate acestea au condus la autodistrugerea „poemelorextrauterine“, versuri care si-au programat singure o bomba lingvistica in interiorul lor. Rezultatul a fost o implozie a sensurilor in urma careia au ramas fumegind doar citeva sintagme de un expresionism spontan, mai degraba involuntar decit programatic. Era de asteptat ca o astfel de poezie, dupa ce (s-)a distrus, sa si construiasca ceva in loc. Dupa forta negativitatii urmeaza re-forma pozitivitatii, caci, odata valul demolarii […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }