Imblinzirea Scorpiei, intre profan si sacru

  • Recomandă articolul
Scorpia shakespeariana se imblinzeste din nou in stagiunea 2005-2006, la Teatrul National Constanta, in viziunea regizorului new-yorkez Paul Bargetto. Plina de energie, culoare, senzualitate, ambitioasa productie este fidela complicatelor sensuri ale piesei, pe care-si propune sa le traduca pina la indepartatele lor consecinte. In spiritul teatrului elisabetan, spectacolul are o montura de entertainment popular cu muzici, jongleuri etc. Arhetipurile acestui picant love story sint translate in tipuri umane si stari recognoscibile si azi. Ascutimile textului original, cu umorul, carnalitatea, spiritul sclipitor, relevanta in actualitate (asa cum relevant si inteligibil era teatrul lui Shakespeare in vremea lui) se regasesc prin admirabila traducere datorata scriitoarei Saviana Stanescu, in colaborare cu actorii si regizorul. Dincolo de canavaua ludica, spectatorul descopera, prin aceasta lectura, o tesatura densa, cu multiple sensuri si interogatii de esenta tare, privind contradictiile profunde ale naturii umane. Sint sensurile incifrate ale renascentistului Shakespeare, prin care ne vorbeste la orice distanta in timp – cum amintea recent la Bucuresti Andrei Serban (maestru al lui Bargetto). Intregul spectacol sta sub semnul carnavalesc al nuntii, ca ritual de trecere, sacru si profan. Dar nu oricum, ci nunta cu lautari, ca la romani. Nu e o intimplare ca la Shakespeare piesa debuteaza cu imagini […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }