Impulsul erotic de a scrie

  • Recomandă articolul
La decernarea premiilor revistei Cuvantul, Nora Iuga spunea despre ea ca este o norocoasa. Inainte de premierea Fetitei cu o mie de riduri, a gasit pe strada diverse obiecte (o pereche de manusi, o pereche de ochelari) pe care s-a aplecat si le-a ridicat ca sa-i poarte si in continuare noroc. La lansarea volumului la tirgul Gaudeamus, Nora Iuga declara ca scrie dintr-un impuls erotic. Undeva, pe la mijloc, intre faptul real, anecdotic si trairea senzitiva se situeaza acest volum straniu, matur si adolescent-sensibil deopotriva. Titlul oximoronic nu da nici o cheie a volumului, in fapt. E un fel de capcana-nada in care Nora Iuga isi prinde cititorul. Dar titlul stabileste de la inceput plasarea textului sub un semn al dualitatii si al ambiguitatii. Al situarii scriitoarei intre doua virste, atit fiziologic, cit si creativ. Cit am citit si am recitit poemele, am incercat sa descopar ce are comun Fetita cu o mie de riduri cu toate celelalte volume de versuri ale Norei Iuga. Am regasit acelasi limbaj insolit, puternic, marcat de un vitalism ferm, combinat cu fragilitatea universului feminin asa cum era conturat in Captivitatea cercului, de pilda. Apoi un anumit tip de sensibilitate a feminitatii sincere, taioase, un […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }