In cautarea miezului uman

  • Recomandă articolul
In aprilie, traditionala seara de film a Institutului Cultural Roman a oferit publicului, in premiera, lungmetrajul documentar A fi sau a nu fi de Anca Damian. Un grup de 14 detinuti ai Penitenciarului de maxima siguranta Arad, condamnati la ani grei pentru crima, complicitate la crima sau trafic de droguri, alcatuiesc o trupa de teatru. Unul dintre ei scrie piesa Joi (intitulata asa dupa ziua eliberarilor din inchisoare), iar un actor profesionist ii ajuta sa o monteze. Spectacolul rezultat se bucura de un succes neasteptat, astfel incit ajunge pe scenele unor teatre importante din tara. Asadar, o poveste numai buna pentru o stire de televiziune sau un articol de tabloid, o poveste din care multi regizori ar face un reportaj de investigatie, cu mult voice-over si muzica „incisiva“, si l-ar vinde apoi ca documentar. Nu insa si Anca Damian, cineast care nu a fost atras niciodata de senzationalul ieftin. in contextul creatiei sale, A fi sau a nu fi marcheaza trecerea de la documentarul artistic sau eseistic catre documentarul cu impact social; regizorul sondeaza miezul uman al povestii, constient ca astfel va ajunge mai usor la inima spectatorului. Pariul suprem al filmului este, cred, atingerea acelui moment la care aspira […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }