In Germania, sub semnul lui Enescu

  • Recomandă articolul
Pentru prima oara in zona, onorind „Anul Enescu“, a fost organizat la Mannheim si Heidelberg un Festival care, purtind numele maestrului roman – de la disparitia caruia s-a implinit o jumatate de veac – , a dorit sa aduca in atentia publicului german atit creatia celui mai reprezentativ compozitor roman, cit si a celor contemporani noua, in interpretarea unor artisti de mare valoare a caror cariera se desfasoara in tara si in lume, deopotriva. – Cu toata publicitatea, numarul spectatorilor a ramas destul de mic Conceput de pianistul Eduard Stan, director artistic al Festivalului, programul a inclus si opusuri celebre din literatura universala, tocmai pentru a situa astfel creatia romaneasca la locul sau firesc, dar si pentru a oferi seri muzicale cit mai accesibile si atractive pentru publicul larg. Din pacate, insa, cu toata investitia consistenta in publicitate, numarul spectatorilor a ramas destul de mic. Nu e vorba de un fenomen izolat, pentru ca melomanii fie opteaza pentru alte manifestari, care „se suprapun“ celor mai elevate propuse intr-un asemenea context, fie – dupa cum mi-au spus chiar muzicieni care cunoscut bine „pulsul“ publicului – nu au o apetenta deosebita pentru partiturile moderne. Si totusi, in serile la care am participat, […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }