În vizor: un autor

  • Recomandă articolul
Nu încape îndoială: cartea de cinema a anului (ba chiar a ultimilor ani), dintre cele publicate de români, este cea pe care criticul Magda Mihăilescu i-a dedicat-o marelui cineast François Truffaut. Este rodul unei pasiuni de-o viaţă, o carte visată încă din a doua jumătate a anilor ’70, începută în anii ’90, apoi scrisă şi rescrisă, într-un travaliu susţinut, pentru a ajunge la forma cea mai potrivită – aceea care, la fel ca majoritatea filmelor regizorului abordat, poate fi accesibilă, captivantă şi delectabilă pentru toate categoriile de public. La trei ani de la volumul său cu şi despre Malvina Urşianu (Aceste gioconde fără surîs, publicat tot la editura bucureşteană Curtea Veche), Magda Mihăilescu ne propune un al doilea model coerent şi eficient de monografie a unui autor de cinema – de această dată, unul străin, adorat în întreaga lume. Nu trebuie uitat faptul că Truffaut este teoreticianul care, în februarie 1955, într-o cronică din celebra revistă Les Cahiers du Cinéma, a folosit pentru prima dată o sintagmă care avea să facă istorie: „politica autorilor“. Un autor de cinema este un regizor cu o viziune personală – şi consecventă – asupra lumii şi o sensibilitate unică, imediat recognoscibile (datorită unor teme, […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }