Început în forţă la Festivalul Enescu
- 06-09-2017
- Nr. 888
-
Oltea ŞERBAN-PÂRÂU
- Focus
- 2 Comentarii
Primele zile de Festival Enescu au trecut cu viteză, adunînd în săli și în piața Festivalului același public de fiecare dată, viu și divers, combinînd melomanii cu vechime și nou-veniții, toți cu același respect față de muzica pe care o receptează, după puteri. La 81 de ani de la premiera franceză, la 59 de ani de la premiera românească și la 136 de ani de la nașterea lui George Enescu, Festivalul Enescu s-a deschis, pe 2 septembrie, cu opera Oedipe de George Enescu, în versiune concertantă, cu London Philharmonic Orchestra, sub bagheta lui Vladimir Jurowski, avînd proiecții multimedia, creație a regizoarei Carmen Lidia Vidu. Oedipe a deschis seria operelor în concert din Festival programate săptămînile viitoare – Mathis der Maler de Hindemith, sub bagheta dirijorului Lawrence Foster la pupitrul Orchestrei Naționale Radio și a Corului Academic Radio (13 septembrie), și Damnațiunea lui Faust de Berlioz, cu Orchestra și Corul Filarmonicii „George Enescu“, dirijate de John Nelson, cu proiecții multimedia, de data aceasta creație a regizorului de origine română Petrică Ionescu (20 septembrie). Cel mai mare număr de lucrări de George Enescu interpretate în Festival – 37, promovarea muzicii contemporane la un nivel internațional ce permite dialogul intercultural între artiști […]
Sunt 2 motive pentru spiritul de dezorganizare :1.Faptul ca suntem in Balcan 2.Faptul ca Firea n’a fost acolo sa fie filmata si aratata la televiziune.
Dincolo de superlativele referitoare la Festival, ar trebui, dupa părerea mea, remediate câteva lucruri : 1) Organizatorii festivalului ar trebui sa aibă in vedere si ipoteza unor ploi torențiale, ipoteza confirmata în doua seri pâna azi 11/09. Dupa concertul de duminica 3/09, membri ai London Philharmonic Orchestra stăteau cu instrumentele in spate in dreptul porții Salii Palatului, neîndrăznind sa se avânte prin torentele de apa care cadeau din cer. Nimeni dintre organizatori nu era prin preajma sa le ofere o soluție de plecare (care de altfel trebuia gândita din vreme). Au fost pana la urma ajutați de niste spectatori. 2) Primăria Capitalei si-a dovedit si de aceasta data incapacitatea (sau lipsa de dorința) de a organiza un sir de taxiuri in fata Salii Palatului ceea ce ar fi evitat haosul produs, tot in condiții de furtuna, acum vreo doua seri, in zona respectiva.
Un festival de asemenea nivel merita si niște servicii de mai buna calitate. Starea actuala a serviciului de taximetrie din Bucuresti este jalnica, iar cei care profita de aceasta situatie nu sunt clientii. Pacat pentru imaginea Festivalului, a Capitalei si, pana la urma, a tarii.
Dinu Dragomirescu