Început în forţă la Festivalul Enescu

  • Recomandă articolul
Primele zile de Festival Enescu au trecut cu viteză, adunînd în săli și în piața Festivalului același public de fiecare dată, viu și divers, combinînd melomanii cu vechime și nou-veniții, toți cu același respect față de muzica pe care o receptează, după puteri.   La 81 de ani de la premiera franceză, la 59 de ani de la premiera românească și la 136 de ani de la nașterea lui George Enescu, Festivalul Enescu s-a deschis, pe 2 septembrie, cu opera Oedipe de George Enescu, în versiune concertantă, cu London Philharmonic Orchestra, sub bagheta lui Vladimir Jurowski, avînd proiecții multimedia, creație a regizoarei Carmen Lidia Vidu. Oedipe a deschis seria operelor în concert din Festival programate săptămînile viitoare – Mathis der Maler de Hindemith, sub bagheta dirijorului Lawrence Foster la pupitrul Orchestrei Naționale Radio și a Corului Academic Radio (13 septembrie), și Damnațiunea lui Faust de Berlioz, cu Orchestra și Corul Filarmonicii „George Enescu“, dirijate de John Nelson, cu proiecții multimedia, de data aceasta creație a regizorului de origine română Petrică Ionescu (20 septembrie). Cel mai mare număr de lucrări de George Enescu interpretate în Festival – 37, promovarea muzicii contemporane la un nivel internațional ce permite dialogul intercultural între artiști […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.