INFO teatral

  • Recomandă articolul
– ACTul lecturii la sfirsit. Citite la incheierea stagiunii, ultimele doua texte din proiectul ACTul lecturii au fost Fata de matase artificiala de Irmgard Keun si Olive Generation de Taniana Tsouvelis, traduse, ca intotdeauna, de Victor Scoradet. Cel dintii, un monolog dramatic apartinind sexagenarei Irmgard Keun, interpretat de Nora Dinca si regizat de Carmen Vidu, este, de fapt, prelucrarea scenica a romanului-jurnal omonim pe care un secretar literar o facuse la un moment dat „vazind-o“ pe una dintre actritele teatrului sau in rol, pentru ca in urmatoarea stagiune nu mai putin de douazeci si opt de teatre germane „sa-si vada“ actritele in acelasi rol. Discutiile de dupa spectacol, moderate de Dan C. Mihailescu, nu au ezitat sa atribuie personajului – o tinara provinciala care pleaca in 1931 la Berlin visind la o cariera de actrita pentru a sfirsi foarte aproape de prostitutie – marcile unei feminitati cinice, ale destinului ca ratare perpetua, ale raului nemotivat, in sfirsit, ale inevitabilului bovarism. Din romanul construit ca o increngatura de povesti, dintre care unele aparent fara legatura cu personajul principal, regizoarea Carmen Vidu a renuntat la pasajele cu aer vetust, pedalind mai ales pe efectul de autodistantare a personajului, pe ingenuitatea sa acida, […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }