Instantanee din Festivalul Filmului European

  • Recomandă articolul
A zecea editie a Festivalului Filmului European de la Bucuresti a dovedit din nou ca multiculturalismul – sau, altfel spus, „ciocnirea civilizatiilor“ – ramine, pentru cinematografiile vestice importante (precum cea britanica, germana, franceza sau suedeza), una dintre Temele predilecte. De exemplu, prin Filiera Kebab (2005), Anno Saul prezinta in maniera comica lumea germano-turca hamburgheza pe care o stiam din filmele mult mai cunoscutului Fatih Akin (aici co-scenarist). Rivalitatea dintre patronul unui fast food oriental si cel al unei taverne grecesti asigura fundalul povestii de dragoste dintre doi tineri venind din culturi diferite: un turc care vrea sa devina regizor (Denis Moschitto) si o nemtoaica care vrea sa devina actrita (Nora Tschirner). Secventele cele mai savuroase sint oferite de spoturile publicitare ale eroului, care parodiaza filme kung fu sau cu gangsteri. intr-un rol secundar apare si Sibel Kekilli, porno-starul transformat de catre Fatih Akin, prin Cu capul inainte (2004), in star mainstream. Tot la capitolul multiculturalism, in sectiunea „Povesti despre fotbal“ a Festivalului am putut vedea si un film din 2002, care ar fi meritat poate sa ajunga si pe marile noastre ecrane. Dribleaza ca Beckham (coproductie Marea Britanie-Germania), semnat de regizoarea, originara din Kenya, Gurinder Chadha, este un film usurel […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }