Intermediarii

  • Recomandă articolul
„Avem o afacere pentru dumneavoastra.“ „Cit imi iese?“ „Pai, de-un minim pe economie. Scrieti si dumneavoastra o carte.“ „OK. In cazul asta, o sa-mi gasesc o dupa-amiaza. Dar sa-mi ramina timp si de-o cafea…“ Cultura e o afacere, iar cartea e un produs. Caz in care e normal sa i se asocieze notiuni precum „investitii“, „pret“, „cistiguri“. Si, de ce nu, „comisioane“. Adica taxe percepute de intermediari pentru a „plimba“ produsul dintr-o parte in cealalta. Baietii care vind CD-uri „originale“ in fata Universitatii stiu foarte bine despre ce-i vorba. Iei „marfa“, adaugi niste zeci de mii pe una bucata xware si „invirteala“ merge ca pe roate. Minimul pe economie iese intr-o dupa-amiaza in care, ce-i drept, stai si induri frigul si ploaia. Plus riscul unui flagrant care ar aduce penalizarile legii (copyright-ului, se intelege). Cei care cumpara en-gros din Carrefour-ul „Orhideea“ uleiuri Floriol si sticle de Coca-Cola cunosc bine aceasta „afacere“. „Marfa“ o revind en-detail la preturi duble si triple la boutique-ul aflat cu 100 de metri mai incolo. De comisia copyright-ului n-au de ce sa se preocupe, aceasta nu le va cere vreodata socoteala. Nici macar nu se straduiesc sa schimbe etichetele de pe produse, in fond n-ar avea […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }