Intre Ateneul Roman si Athénée Palace

  • Recomandă articolul
Au fost o sumedenie de concerte cu iz oficial-sarbatoresc in primele luni ale acestui an. Sub diferite pretexte, ba centenarul unui compozitor sau al altuia, ba fel de fel de concerte sub egida unor firme de prestigiu sau a unei fundatii care face rost de fonduri, ba rezidenta unei formatii care umple stagiunea cu programe si sala cu cetateni care nu prea au treaba cu muzica, mobilizarea facindu-se altminteri exemplar. Si tot asa. E rau, e bine? Una peste alta e bine, intra niste bani in bugetul Filarmonicii si niscaiva parale prin buzunarele muzicienilor, stiind bine ca salarizarea propusa si admisa de statul roman nu este dintre cele mai grozave. Am amintit de acest tip de concerte ” bine concepute si realizate sub aspect strict muzical ” tocmai pentru a ne intreba daca ele pot fi considerate evenimente muzicale reale sau sint doar ” si atit ” manifestari strict mondene. Unde tinuta de gala si atmosfera festiva creeaza, realmente, o atmosfera sarbatoreasca, dar muzica, in sine, devine ceva secundar, un detaliu adiacent bunei dispozitii si destinderii generale. Sint citeva observatii parazite pe care le avansam, pentru ca la astfel de concerte ” unde majoritatea coplesitoare a spectatorilor sint invitati de […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }