Invitatie la Bal mascat

  • Recomandă articolul
Imbinind intr-o maniera excelenta succesele internationale cu cele de acasa, ansamblul Operei din Timisoara, abia revenit din turneul efectuat in Olanda, a oferit un nou eveniment a carui atractivitate a fost sporita prin unicitatea sa: premiera operei Bal mascat de Verdi. O premiera desfasurata in fata unor spectatori imbracati, la rindul lor, in costume de bal – Carmencite, toreadori, cavaleri sau „masti“ –, aplaudind entuziast spectacolul si prelungind atmosfera specifica chiar dupa caderea cortinei finale, la un pahar de sampanie, dansind si degustind „fineturi“ ca la orice bal care se respecta, pina tirziu, in miez de noapte, printre vesmintele de teatru aranjate cu discretie si eleganta in foaier. Conceputa in regia clasica, dar echilibrata, logica si fireasca (imaginata de Frans Meewis din Olanda), derulata in ambianta creata cu bun gust de decorurile semnate de Grigore Gorduz, in interioare de palat alb-rosu, in grota vrajitoarei sau la „spinzuratoare“ unde totul este invaluit intr-un semiintuneric albastrui, personaje imbracate in costume de epoca, elegante si bogat ornate (autor, Geta Medinski), productia aduce noutatea versiunii originale a partiturii. Actiunea acesteia se petrece in Suedia, la curtea Regelui Gustav III, numele eroilor fiind astfel diferite de cele pe care le cunosc melomanii din varianta revazuta […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }