ISTORIA UNEI LIVEZI

  • Recomandă articolul
„Fara Cehov, nu l-am fi avut pe Beckett“ „Cehov a transformat scriitura dramatica prin suprimarea personajului principal, pe care l-a inlocuit cu un grup de personaje, concentrindu-se asupra relatiilor mutuale, altfel spus, a democratizat rolurile. A reusit sa inventeze o dramaturgie care corespunde din plin perceptiei lumii omului din secolul XX. Apoi, Cehov a decupat actiunile intr-o serie de mini-actiuni, formind un lant de mini-scene. Asta a determinat un tip de estetica speciala, pe care alti dramaturgi o vor asimila in secolul XX. «Dramaturgia spiralei» pe care a inventat-o se bazeaza pe repetitia acelorasi evenimente, fara sa existe un progres evident sau o regresie. Trecerea de la un eveniment la altul, reluate in spirala, creeaza un anumit parcurs. Problemele cele mai importante, cele mai dificile si, de asemenea, cele mai deplorabile cu putinta sint tratate intr-un mod paradoxal, contradictoriu, grotesc si chiar absurd. Unul dintre personaje spune la un moment dat: «Trebuie sa ne gindim la viitor», si, in acelasi timp, cade pe scari. Alt personaj afirma: «Viitorul e de stinga», si, exact atunci, lasa sa ii cada din mina un vas. Introducerea tehnicilor absurdului, a efectelor contradictorii, amestecate intr-un joc paradoxal cu o realitate complet anodina, banala, a permis […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }