Jurnaliştii, viitori animatori de comunităţi
- 30-07-2009
- Nr. 485
-
Ovidiu DRĂGHIA
- MULTIMEDIA
- 0 Comentarii
Se pare că francezii au înţeles perfect că postarea „copy/paste“ a articolelor din print pe Internet nu îşi are rostul fără întărirea comunicării cu publicul cititor. Am citit recent un articol în ediţia electronică a publicaţiei Le Monde despre un nou tip de angajat în cadrul redacţiilor on-line de presă, din Franţa: animator de comunitate sau, în engleză, community manager. Textul intitulat „Sur le Net, des journalistes se muent en animateurs pour doper les audiences“ prezintă cazul Mariei Amélie Putallaz, care are slujba numită anterior pentru site-ul lexpress.fr. După cum glumeşte Amélie, mama ei crede în continuare că fata lucrează ca jurnalistă la publicaţia franceză…, dar nu e chiar aşa. Anterior, ea animase un forum de jocuri video, iar noul job îi vine ca o mănuşă, deşi îi este greu să-l definească ori să-l categorisească: „mă simt destul de apropiată de o emisiune radio de tipul Ascultătorii au cuvîntul“. Prima sarcina ca animator de comunitate este să modereze comentariile postate de internauţi. Desigur, atrage atenţia că nu se pune problema cenzurării ori a ciuntirii comentariilor! Apoi, ţine legătura cu cititorii pe e-mail şi le cere fie să aducă un plus de informaţii la un comentariu postat, fie îi întreabă ce […]