KINOBSERVATOR. Despre ce vorbim cînd vorbim despre cinema

VIDEO trailer Birdman: or (The Unexpected Virtue of Ignorance)

  • Recomandă articolul
O scenă importantă din Omul Pasăre: sau (Virtutea nesperată a ignoranţei), noul film al lui Alejandro González Iñárritu, lansat recent şi în cinematografele româneşti, se petrece într-un bar de pe Broadway. Acolo, actorul „expirat“ Riggan Thomson (Michael Keaton) îi reproşează influentului critic teatral Tabitha Dickinson (Lindsay Duncan) că – fie din comoditate, fie din laşitatea de a-şi asuma riscuri – îşi scrie cronicile recurgînd mereu la etichete salvatoare. Mai mult, în loc să facă observaţii pertinente despre structura operei şi intenţiile creatorului acesteia (cum ar trebui, în opinia acuzatorului), criticul îşi expune opiniile mizerabile, bazate pe nişte comparaţii chiar şi mai mizerabile, confundîndu-şi ideile prefabricate cu cunoaşterea autentică.   Trebuie să adaug că protagonistul filmului, care-şi cîştigase celebritatea, în urmă cu peste două decenii, apărînd pe ecrane în costumul supereroului Birdman (Omul Pasăre din titlu), este deja puţin abţiguit, iar criticul teatral tocmai i-a promis că-i va desfiinţa adaptarea dramatică după povestirea Despre ce vorbim cînd vorbim despre iubire de Raymond Carver (cu care Riggan speră să obţină, în sfîrşit, aprecierea elitelor culturale, deopotrivă ca actor şi ca regizor), deşi nu a văzut încă spectacolul, pur şi simplu pentru că-l urăşte, la fel cum urăşte tot ceea ce el reprezintă. […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

Comentarii utilizatori

Comentariile sunt închise.