KINOBSERVATOR. Filmul românesc în 2013
- 10-01-2014
- Nr. 705
-
Mihai FULGER
- RETROSPECTIVĂ 2013
- 1 Comentarii
Judecînd după numărul premierelor autohtone, 2013 este cel mai bun an al cinematografiei româneşti de după 1989. Printre cele 26 de premiere înregistrate anul trecut intră şi trei lungmetraje documentare (Evrei de vînzare de Radu Gabrea, Turn Off the Lights de Ivana Mladenovic, Afacerea Tănase: Leapşa pe murite de Ionuţ Teianu) şi unul de animaţie (Cernozaurii de Radu Dinulescu) lansate în circuitul cinematografic, o coproducţie (Şapte opere de milostenie/Sette opere di misericordia al fraţilor italieni Gianluca şi Massimiliano De Serio) în care, deşi producătorul principal este străin, partea românească a avut o participare relevantă (nu a fost doar prestatoare de servicii), precum şi o producţie independentă (Şcoala de vară, în regia lui Mircea Ghinescu) distribuită pe scară foarte redusă. Ţinînd cont de datele de box-office, filmul anului a fost Poziţia copilului al lui Călin Peter Netzer, cu aproape 118.000 de spectatori (ceea ce îl face cel mai vizionat film românesc de laGarcea şi oltenii, din 2002) şi aproape 42% din totalul încasărilor producţiilor autohtone pe 2013, conform site-ului Cinemagia.ro. Pe următoarele două poziţii s-au plasat, la foarte mare distanţă, comedia romantică Love Building, o producţie independentă în regia Iuliei Rugină, şi horrorul Domnişoara Christina de Alexandru Maftei, însă sugestia […]
cred ca Domnisoara Cristina e de departe revelatia anului 2013
productie fara CNC si realizare foarte buna
minimalismul nu are ce sa mai arate decat topuri si premii inutile
eu am platit sa vad Domnisoara Cristina la cinema sambata seara si chiar a meritat banii
vine vremea filmului de gen si in Romania
drama minimalista va ramane pentru topurile „criticilor”