KINOBSERVATOR. Un maestru al thrillerului

VIDEO trailer Mea culpa

  • Recomandă articolul
Se pot spune multe despre filmele francezului Fred Cavayé, dar nu şi că ar plictisi. Este preferabil, însă, ca ele să nu le cadă sub ochi şi producătorilor americani, pentru ca acestora să nu le vină idei de remake-uri. În primele sale două lungmetraje, protagoniştii lui Fred Cavayé sînt bărbaţi obişnuiţi, buni familişti, cu meserii banale, care sînt forţaţi de împrejurări să adopte un comportament de gangsteri. La fel ca personajul lui Viggo Mortensen din Umbrele trecutului/A History of Violence, eroii lui Cavayé au camuflate abilităţile şi instinctele de a lupta şi de a supravieţui necesare pentru a-şi anihila adversarii, totodată protejîndu-i pe cei apropiaţi; diferenţa principală constă în faptul că Tom Stall, din filmul lui David Cronenberg, se mai folosise – într-un mediu şi cu intenţii radical diferite – de aceste potenţialităţi fizice şi psihice (de unde şi titlul românesc), ceea ce n-am putea spune şi despre ceilalţi. În Totul pentru ea (Pour elle, 2008), Vincent Lindon este un profesor de franceză care, după ce soţia sa este condamnată pe nedrept pentru că şi-ar fi ucis şefa, iar şansele sale de a o scoate din închisoare par compromise, organizează în cele mai mici detalii evadarea ei şi fuga lor […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.
object(WP_Term)#12888 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }