Lawrence Foster – alaturi de muzica lui Enescu

  • Recomandă articolul
Dupa derularea unor zile consistente ale Festivalului George Enescu, perspectiva asupra sa se clarifica, schimbindu-se totodata usor, dar permanent, in functie de aparitia a noi termeni de comparatie. Din fericire, publicul ramine constant in entuziasm (a mai avut tentative de a aplauda intre partile pieselor, dar compenseaza totul prin caldura cu care primeste oaspetii festivalului). Prezent intr-un numar mare, la toate concertele, justifica insasi existenta festivalului. Concentrarea de vedete invitate poate aparea surprinzatoare pentru un om ce traieste in Occident (cum observa, intr-un interviu, violonista Silvia Marcovici), dar cit este de necesara pentru noi, care nu le ascultam altfel decit in inregistrari! Festivalul devine aici o micro-stagiune compensatorie. Apoi, muzica lui Enescu infiltrata masiv in programele de concert este o premiera ce nu poate fi indeajuns laudata: directorul editiei trecute, Lawrence Foster, a impus pentru 2001 lucrari de Enescu in repertoriul invitatilor din strainatate, doar astfel compozitorul putind in fine sa atinga dimensiunea universala pe care noi o dorim de zeci de ani. Autoritatea indiscutabila a dirijorului care a propagat muzica enesciana in anii ’90 intr-un ritm si la un nivel fara precedent (in concerte, intr-o discografie de referinta, precum si intr-o entuziasta activitate manageriala) a dat roadele scontate. Actualul […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }