Legea drepturilor de autor aplicata manualelor scolare

  • Recomandă articolul
In 10 martie a avut loc la Muzeul National de Istorie o dezbatere cu titlul Prejudiciu versus consacrare in manualele de limba si literatura romana. Dezbaterea a fost organizata de Asociatia Cartea scolara, Editura Aramis si revista Tribuna invatamantului. Alaturi de organizatori, au participat la aceasta intilnire reprezentanti ai Oficiului Roman pentru Drepturi de Autor, ai Ministerului Educatiei si Cercetarii, ai Consiliului National pentru Curriculum, editori, autori de manuale, jurnalisti. Marturisesc ca titlul dezbaterii m-a nedumerit, pentru ca, in calitate de autor de manuale, mi s-a parut ca pune o falsa problema. Rolul unui manual nu este in nici un caz acela de a „prejudicia“ sau de a „consacra“ autori, ci de a folosi texte adecvate scopurilor didactice prevazute prin programe. Chestiunea autorilor devine, din acest punct de vedere, secundara. M-am inselat insa asupra intentiei organizatorilor, pentru ca, de fapt, acestia aveau sa puna in discutie proiectul Legii drepturilor de autor, care afecteaza intr-un mod nemijlocit elaborarea manualelor scolare. – Calitatea manualelor va avea de suferit Despre ce este vorba? Foarte simplu, despre faptul ca pentru orice text folosit intr-un manual editurile vor avea de platit drepturi fie autorilor (in cazul in care acestia sint in viata si au aceasta […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }