Legende urbane şi adevăruri umane

  • Recomandă articolul
Mărturisesc, de la bun început, că am fost decepţionat de prima parte a filmului-omnibus Amintiri din Epoca de Aur (Tovarăşi, frumoasă e viaţa!). Cele patru scurtmetraje, semnate de patru regizori (Ioana Uricaru, Hanno Höfer, Răzvan Mărculescu şi Constantin Popescu) şi bazate pe patru legende urbane din perioada comunistă (transformate în scenarii de Cristian Mungiu, în acelaşi timp şi producător), mi-au oferit mult mai puţine momente de cinema autentic decît mă aşteptam să descopăr, judecînd după filmele realizate anterior de doi dintre autori, dar şi de cel care patronează – şi girează cu numele său – proiectul. Pe alocuri, ele mi-au lăsat chiar impresia unor filme făcute la normă, fără o implicare deosebită din partea regizorilor (şi cel puţin pe Hanno Höfer şi Constantin Popescu îi ştiu capabili de mult mai mult). Din fericire, urmărind apoi a doua parte, am devenit treptat entuziast. Luat separat, Dragoste în timpul liber se dovedeşte una dintre marile reuşite ale Noului Cinema Românesc şi nu mă îndoiesc că omnibusul a fost selecţionat la Cannes („Un Certain Regard“) doar datorită contribuţiei lui Cristian Mungiu (de data aceasta în ipostaza de „autor total“).   Ce au în plus filmele acestuia în comparaţie cu cele ale congenerilor săi? […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

Comentarii utilizatori

Comentariile sunt închise.