Legiuitorul Gabrea se intoarce

…fara remuscari, la sistem

  • Recomandă articolul
Daca reputatul regizor Radu Gabrea ar fi avut inspiratia, sau daca al nostru coleg Calin Stanculescu de la Romania libera ar fi avut perspicacitatea sa reduca la ultima treime textul interviului lor despre Legea Cinematografiei (R.l. din 13 ianuarie crt.), am fi avut si noi bucuria sa salutam defrisarea – nu mai mult, dar nici mai putin – a unei teme nevralgice pentru existenta intepenita de 55 de ani a cinematografiei romane, sa-i zicem, tipice: statutul si metodologiile scenaristicii. Pentru prima data este pus pe hirtie, din partea unui regizor, in acea ultima treime a textului din ziar, un proiect complet (ca proiect supus discutiei) de reformare metodica a sistemului de lucru despre care stim aproape toti (cu exceptia unor Petre Salcudeanu sau Radu F. Alexandru, ca sa citam doua nume compromise de pe genericele anului trecut si nu numai) ca este chintesenta anomaliilor mostenite de la cinematografia socialista. Autorul filmului Un barbat ca Eva (turnat in 1984 in Germania, unde Radu Gabrea se expatriase) reuseste poate ceva mai mult decit o defrisare a terenului, fiindca incearca sa desfaca la fata locului o parte din nodul gordian al compartimentului in discutie. Nu-i de mirare, fiind vorba de singurul cineast roman […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }