Luchian, „independenții“ și „locotenenții“
- 02-06-2017
- Nr. 874
-
Florin COLONAŞ
- Arte
- 0 Comentarii
Forfotă mare, joi, 18 mai, după-amiază, în porticul Kretzulescu, fapt obișnuit la sesiunile de autografe de la bine cunoscuta librărie care se află aici. De această dată, un eveniment de sorginte culturală avea loc la cîțiva metri mai departe, într-o locație surpriză, totalmente inedită pentru amatorul de artă bucureștean. Într-o spațioasă incintă, derulată de-a lungul a cinci etaje, avea loc inaugurarea celei de-a patra ediții a Tîrgului Art Safari. Desfășurat în fiecare an în varii locații, Art Safari s-a oprit, pentru această ediție, la edificiul ridicat între 1938 și 1942, după planurile a trei mari arhitecți: G.M. Cantacuzino, Duiliu Marcu și Horia Teodoru, pe locul vechiul han al Kretzuleștilor, aflat cîndva la margine de urbe, la „Puțul cu zale“. Semețul edificiu a intrat în proprietatea Patriarhiei Române, dar numai pentru o perioadă de cîțiva ani. În 1948, după instaurarea Republicii și alungarea Regelui Mihai, a apărut și tînăra și energica Securitate, ținută la pieptul cald al eliberatorilor sovietici, care a rechiziționat clădirea, aici funcționînd criptice și complexe mecanisme ale noii structuri ale poliției politice. Într-un loc unde părea că nu se întîmplă nimic, se desfășura o activitate la foc continuu, în care răgazul era o noțiune inexistentă, unde „ochiul și […]