Lumea vazuta prin Google
- 14-07-2005
- Nr. 277
-
Adrian MIHALACHE
- MULTIMEDIA
- 0 Comentarii
Prin straduinta si entuziasmul profesorului Ioan Dragan, conducatorul Laboratorului de Media al Universitatii Bucuresti, colocviul franco-roman privind stiintele informatiei si ale comunicarii a ajuns la a douasprezecea editie. Anul acesta, discutiile au explorat dimensiunile sociale si culturale ale unui instrument emblematic pentru practicile informationale si comunicationale ale lumii de azi: motorul de cautare Google, care si-a diversificat oferta si a devenit societate comerciala, cu actiuni in continua crestere pe piata bursiera. Abordarea teoretica generala si contributiile punctuale ale participantilor arata ca discursul asupra tehnologiei a ajuns acum la maturitate. Tine de domeniul trecutului sa consideri tehnologia informatiei, de care Google apartine, ca un instrument neutru, integrabil, fara consecinte majore, unei conceptii traditionale asupra culturii. Este, de asemenea, naiv sa adopti o perspectiva cauzala elementara, in care inovatia tehnica ar fi un factor independent, care declanseaza schimbari socio-culturale, acestea raminind sa fie elucidate de reprezentantii umanioarelor. Colocviul a pornit de la ideea ca intre tehnologie si ideologie exista complexe relatii reciproce, care pot fi examinate doar dintr-o perspectiva antropologica globala. Tehnologia informatiei nu schimba doar lumea, asa cum o cunoastem, ci, prin emergenta spatiului virtual – a ciberspatiului –, creeaza o lume noua, cu valorile, semnificatiile si convingerile sale specifice. Metoda […]