LUNTRE ŞI PUNTE. Apocalipsa după Victor

  • Recomandă articolul
Șase erau personajele care, la Pirandello, cereau unui regizor imaginar să le urce pe scenă, să le distribuie un rol și să le spu­nă povestea. Cineva, altcineva, trebuia așadar să le scrie istoria, asamblînd cele șase scenarii într-un text omogen, într-un „story“ unde fiecare din acești eroi virtuali se preda de bunăvoie autorului nevăzut, în așteptarea unei montări asupra căreia nu aveau nici o influență. Mi s-a aprins beculețul pirandellian meditînd, de vreo două săptămîni încoace, la leadership-ul politicii românești, unde personajele aflate în situația de mai sus par să fie trei. De cînd cu rașchetarea Parchetelor într-o coabitare ce a deviat cursul politicii românești într-o direcție neașteptată, jocurile cu măști au căpătat o intensitate specială. Firul vechii narațiuni fiind comutat într-un spațiu în lucru, cu alte reguli și relații în recompunere între foștii actori, cele trei personaje își caută identități adaptate unei lumi unde, deocamdată, pînă la redistribuirea în noile roluri, se improvizează enorm. Cine să fie însă regizorul? În devălmășia actuală, aș conta doar pe lucrarea hazardului.  Antonescu, Crin Asimilează greu, cu multe puseuri de refuz, logica simbolică a coabitării Ponta-Băsescu. Prima exprimare violentă a acesteia – schimbările din Justiție – l-au împins în defensivă și, imediat, într-o […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

Comentarii utilizatori

Comentariile sunt închise.