Menuetul de la Salzburg (IV)

Acorduri finale sau regindirea inceputurilor

  • Recomandă articolul
La sfirsitul Festivalului de la Salzburg 2001 si al „erei Mortier“ se fac bilanturi si planuri de viitor. Prematur poate, intrucit festivalul inca nu s-a incheiat. Au avut insa deja loc ultimele doua mari premiere de opera, Liliacul lui Johann Strauss si Ariadna pe insula Naxos de Richard Strauss. Nerabdarea cu care au fost asteptate ele se explica prin avertismentele facute, cu multa vreme inainte, in interviuri, de Mortier si de regizori, ca vor stirni adevarate scandaluri. Si totusi, anuntata „Apocalipsa“ a Festivalului de la Salzburg a fost mai putin violenta decit se pregatise publicul. Ce-i drept, la premiera Liliacului, pe 17 august, unii spectatori n-au mai asteptat caderea cortinei pentru a parasi sala de la Felsenreitschule, iar la sfirsit ovatiile pentru conducerea muzicala (dirijor Marc Minkowski) s-au amestecat cu huiduielile la adresa regizorului Hans Neuenfels. Reprosul colectiv s-a referit la pierderea frumusetii muzicale in favoarea unei interpretari politice radicale a libretului – clivajul dintre subiect si muzica, dintre partea vorbita si cea interpretata nu putea servi, desigur, unui spectacol de opereta. Cunoscut pentru atitudinea sa politica ostila actualului guvern de la Viena, prietenul intendentului Mortier, Hans Neuenfels, a operat modificari radicale ale textului Liliacului si a introdus pasaje noi, […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }