MICUL ECRAN. Partide, candidati si cadouri electorale
- 02-05-2000
- Nr. 10
-
Ana Maria SANDU
- Rubrici
- 0 Comentarii
Apropierea Pastelui a coincis anul acesta cu lansarea campaniei electorale pentru alegerile locale. Televiziunea devine, in atari momente, de mai bine de 40 de ani, elementul mass-media cel mai important pentru ca este cel mai agreabil mod de informare, cel mai direct si cel in care personalitatile politice se pot afirma cel mai bine. Ne propunem sa discutam acum despre modul in care se face la noi campania electorala pentru locale si nu despre ideile pe care ar trebui sa le transmita partidele si candidatii lor. Motivul este, desigur, amatorismul si lipsa oricarei preocupari pentru forma mesajului electoral, in conditiile in care continutul lui lasa de dorit. Principala emisiune de profil, Studioul electoral de pe Romania 1, difuzata zilnic in jurul prinzului, are mai mult un rol de antireclama pentru candidati: imagini statice, discursuri fara pic de culoare, uniformitate, o senzatie neplacuta de déjà-vu care se instaleaza dupa vizionarea primului candidat. Absolut toti aspirantii la posturile de primari in Bucuresti sau in tara isi incep discursurile la fel de anost: “Sint X, am atitia ani, sint de profesie… si candidez din partea partidului… pentru postul de primar al…