Miracolul sticlei

  • Recomandă articolul
In 1962, Muzeul de Arta din Toledo sponsoriza cercetarile pentru o noua formula de a amesteca materia la temperaturi joase. La putin timp, tehnica pate-de-verre, bazindu-se pe principiul fuziunii, transforma sticla intr-un mediu de pura expresie artistica, reinnoind astfel posibilitatile de creatie ale artelor decorative. Petru si Doina Lucanu se numara printre putinii artisti romani care valorifica aceasta diferita forma de comunicare cu materialul, urmarind valentele estetice ale unei fluide decoratiuni interne. Expozitia lor, deschisa la Galeria Caminul Artei, intre 21 noiembrie si 4 decembrie, propune lucrari inedite care fac din esentializarea motivului o cale de acces la puritatea geometrica. Formele ciclice si concave ale lui Petru Lucanu creeaza un intreg semnificant mizind pe muzicalitatea fragmentului, insa, in acelasi timp, in spatele acestei unitati ghicim o grila rationala care permite fragmentului o existenta de sine statatoare. Fragmentul, marca incontestabila a postmodernitatii, a contribuit semnificativ la arhitectonica eclectismului. Fuziunea materiei impiedica insa radicalizarea unui constructionism bazat pe secventa in cazul lucrarilor lui Petru Lucanu. Cu toate acestea, e pregnant vizibil un ritm al golului, al pauzei prin care discursul artistului este epurat, simplificat pina la esenta constructului. Petru Lucanu s-a facut cunoscut in ultimele decenii si prin reprezentarea corpului uman in […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }