Modalitate globala si atitudini locale

  • Recomandă articolul
International Postmodernism* mi se pare a fi unul dintre cele mai comprehesive studii si utile instrumente din domeniul cercetarii stiintifice a secolului XX care au aparut de-a lungul anilor. Intentia sa este de a cartografia un bogat teritoriu cultural al „capitalismului tirziu“ si, asa cum destui critici ar spune, al culturii contemporane in general. Asa cum bine se stie, s-au facut numeroase incercari de a fixa jaloanele postmodernismului. Dar asemenea proiecte au fost aproape fara exceptie limitate fie la Europa occidentala, fie la SUA, sau, ca sa restringem mai departe centrul lor de interes, la anumite zone, figuri sau practici culturale. Mult prea adesea, postmodernismul a fost inteles ca un fenomen american, ca sa nu spunem chiar americanizant, si ca atare a fost fie salutat, fie respins. Din aceasta perspectiva, un grup de critici olandezi incluzindu-i pe Hans Bertens, Douwe Fokkema – si, ar trebui sa adaug, Theo D’haen, de asemenea colaborator la International Postmodernism – au meritul de a se fi aflat in ultimii cincisprezece ani in fruntea initiativelor critice si editoriale de a lamuri conceptul si de a-i extrage implicatiile de-a lungul hotarelor formale, istorice si lingvistice. Au demarat la jumatatea deceniului opt cu de acum „clasicele“ antologii; […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }