„Modernizarea“ ca regres

  • Recomandă articolul
Trei știri au adus Căile Ferate Române în prim-planul atenției publice în ultima săptămînă. Capul de afiș îl reprezintă acțiunea menită să eradicheze mica corupție din trenurile românești, faimoasa „șpagă“ sau „atenție“ dată controlorilor. Apoi, poate cu mai puțină vizibilitate, dar la fel de importante, au fost două anunțuri ale CFR: pe de-o parte, în încercarea de a stopa furtul de combustibil, societatea va achiziționa motorină… albastră, iar pe de altă parte, furturile de instalații și componente feroviare duc la întîrzieri majore ale garniturilor de tren, întrucît compania, practic, nu mai are echipamente de rezervă. Puse laolaltă, știrile în cauză furnizează un tablou dezolant al unei companii și al unui sector de transport care ar trebui să fie vitale în proiectul de „modernizare“ a României, repetat într-o vreme pînă la sațietate de Traian Băsescu & co. Adevărul însă este că sectorul feroviar și-a adus o contribuție majoră la „modernizarea“ României, atîta cîtă a fost, din secolul al XIX-lea încoace, iar prăbușirea lui vizibilă cu ochiul liber în special după 1989 sugerează mai degrabă căderea ori recăderea în subdezvoltare. O țară în care, în anul 2012, trenurile merg mai încet și mai prost și sînt mai puține decît în urmă cu […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.