MUZICA. Carmen Maria Carneci sau farmecul baghetei dirijorale

  • Recomandă articolul
Memorialul maestrului roman Anatol Vieru, Concertul in re minor pentru orga si orchestra de Johann Sebastian Bach, Serenada in sol major op. 95 de Max Reger sint mize atractive pentru un concert de stagiune al unei orchestre de prima marime! Ar fi putut fi doar acestea premisele unei seri de succes la care a fost invitat sa participe, spre sfirsitul ultimei luni a acestei toamne, publicul bucurestean. S-a adaugat, insa, sporind interesul pentru acest concert al lunii noiembrie, un motiv special de atractie a melomanilor catre podiumul Studioului „Mihail Jora“ mai putin uzitata formula a femeii-dirijor la pupitrul unei orchestre de marca. Am recunoscut-o in aceasta postura – relativ inedita pentru noi – pe compozitoarea Carmen Maria Carneci, un nume de rezonanta internationala. Alaturi de premiile si bursele obtinute, in tara si peste hotare, talentata muziciana este detinatoarea unor distinctii („Muzica secolului al XX-lea“, Austria, 1988) si burse de dirijat (Toscanini – Parma, BBC – Manchester, Acanthes – Avignon s.a.), implicindu-se in importante productii de muzica contemporana printre care prime auditii la Opera din Stuttgart, Scala din Milano, Radiodifuziunile din Saarbrucken, Frankfurt, Leipzig si colaborind – in dubla sa calitate profesionala – cu diferite ansambluri si orchestre, in special din […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }