MUZICA. Comemorare George Enescu

  • Recomandă articolul
In primele zile de mai, intreaga lume muzicala a marcat trecera unei jumatati de veac de la stingerea din viata a muzicianului-emblema George Enescu. Cariera solistica internationala prodigioasa a dublat compozitorul de mare complexitate, care nu este inca (re)descoperit cu adevarat. La Sala Radio, seria manifestarilor dedicate „Anului Enescu“ a debutat cu un concert dirijat de Horia Andreescu, aducind, in compania violonistului Serban Lupu, ineditul unor partituri de tinerete, prea putin cunoscute – Arie si Scherzino, apoi Pastorala, Nocturna si Menuet trist (prelucrate chiar de catre solist), alaturi de Capriciul roman (partitura ramasa in manuscris, definitivata de compozitorul Cornel Taranu). Concertul a fost o experienta interesanta pentru spectatorii care, rememorind maniera spectaculoasa in care Jean Jacques Kantorow a abordat aceasta lucrare in cadrul Festivalului Enescu 2003, au comparat-o cu viziunea solistului nostru care, ca si in celelalte piese, a subliniat latura lirica, introspectiva, conturind intreg discursul in nuante estompate, delicate, convingindu-ne, o data in plus, ca orice partitura poate capata conotatii cu totul diferite in functie de optiunea si temperamentul protagonistului. Orchestra de Camera Radio a acompaniat cu discretie, in tonuri calde, pentru ca apoi sa ofere, sub bagheta lui Horia Andreescu, o creatie interesanta, prezentata in premiera la noi […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }