MUZICĂ. Debuturi româneşti la Viena

  • Recomandă articolul
Am fost din nou spectator la Staatsoper Viena pentru a urmări două producţii deja clasice, semnate cîndva de regizori celebri, dar foarte diferiţi prin maniera lor de a trata partiturile, abordate acum în distribuţii destul de echilibrate, în care s-au regăsit şi solişti români, angajaţi ai renumitului teatru liric. Opera Fidelio de Beethoven, regizată de Otto Schenk, a atras şi prin numeroasele debuturi: soprana Laura Tătulescu (unanim apreciată încă de la debut şi elogiată de curînd şi la Los Angeles în premiera pucciniană realizată de legendarul Woody Allen) a apărut în rolul Marzelline, interpretat cu lejeritate scenică şi candoare, dar mai ales cu un glas superb, condus cu siguranţă şi perfect în stil, cu un acut impecabil care a eclipsat fără dubiu sonoritatea aspră şi stridentă a deţinătoarei rolului titular, iar basul Alexandru Moisiuc a abordat personajul Don Fernando, căruia i-a conferit prestanţă sub toate aspectele, conturînd un ministru impunător, cu voce amplă, egală şi caldă. Deloc convingător a fost însă John Wegner, care – pentru prima oară în rolul Pizzaro – nu a avut nici incisivitatea, nici atitudinea şi jocul cerute de maleficul personaj, rezolvat prin forţarea vocii şi printr-o mişcare uneori hilară. În Jaquino, tenorul Alexander Kaimbacher s-a […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }