MUZICĂ. Evenimente de toamnă

  • Recomandă articolul
În plină desfăşurare a Festivalului Enescu, în ţară a început stagiunea, parte dintre teatrele lirice pregătind însă noi ediţii ale unor festivaluri de tradiţie. Spre exemplu, Opera din Timişoara a propus, în deschidere, un superb spectacol Turandot, urmat de o altă creaţie pucciniană – Boema –, în care tenorul Teodor Ilincăi (de la ONB), deosebit de apreciat în partituri „eroice“, a abordat pentru prima oară un rol de factură total diferită – Rodolfo –, lucrat sub îndrumarea ilustrului tenor Corneliu Murgu – directorul teatrului – şi a dirijorului italian David Crescenzi, reuşind astfel să demonstreze că, deşi încă stîngaci, poate să „atace“ şi o ţesătură care necesită, pe lîngă sunete frumoase, şi frazare, supleţe, maleabilitate.   Văduva veselă – o cuceritoare viziune a lui Mario de Carlo   În acea seară, soprana Ioana Mitu a apărut în Musetta, personaj ideal pentru calităţile sale vocal-interpretative, puse în valoare însă doar ca invitată a Operei timişorene, unde directorul are ca preocupare constantă promovarea tinerilor de talent din ţară; un exemplu elocvent este şi baritonul ieşean Bogdan Zaharia, angajat anul acesta, aplaudat, la rîndul său, în rolul Marcello, în timp ce soprana Narcisa Brumar a fost, din nou, o convingătoare Mimi, asemenea basului […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }