MUZICA. Experiment pe muzica de Ceaikovski

  • Recomandă articolul
Dansator de marca, prim-solist al Operei din Paris pina in 1997, cind s-a retras, Olivier Patey, casatorit multa vreme cu celebra balerina Elisabeth Platel, a semnat apoi numeroase coregrafii in Europa, dar si in Cuba, montind, in vara anului 2000, si doua balete originale la Opera din Timisoara. In urma cu citeva zile, a debutat pe scena Operei Nationale din Bucuresti, prezentind o seara de balet Ceaikovski, intitulata simbolic Francesca da Rimini, pornind de la titlul fanteziei simfonice inspirata de scrierile lui Dante, care sta la baza primei secvente coregrafice, Calatorie in Infern, in care o pereche de (potentiali) homosexuali (Tiberiu Almosnino, Cristian Craciun) evolueaza in paralel cu perechea legendarilor indragostiti, Francesca si Paolo (Oana Popescu, Ovidiu Matei Iancu), dorind sa reliefeze imposibilitatea implinirii legaturii lor. Personaje episodice (printre care Beatrice – Flavia Mihasan) apar si dispar pe fondul „flacarilor“ proiectate pe fundalul scenei, in care jocul de lumini compenseaza lipsa decorului, costumele eclectice (scenografia Adriana Urmuzescu), incercind sa sustina simbolurile din coregrafie. „Mihai Babuska a intentionat sa prezinte la Bucuresti un balet de Balanchine, pe muzica de Ceaikovski, dar in ultimul moment au intervenit mari probleme legate de coregraf si, in jur de 15 aprilie, pe cind lucram la […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }