MUZICA. „Focuri de artificii“ la un centenar

  • Recomandă articolul
In acord cu atmosfera sarbatorilor, ofertele muzicale se dovedesc extrem de incitante pentru melomani, propunind repere ce capata, adesea, dimensiunea evenimentului. Spre exemplu, la Ateneu, Filarmonica a interpretat, sub bagheta dirijorului german Urs Schneider – binecunoscut publicului bucurestean –, Requiem-ul de Dvorak, o lucrare prea putin cintata la noi, cu o scriitura poate atipica pentru asemenea gen de partitura, dar extrem de ofertanta (si dificila) pentru cor (pregatit de Iosif Ion Prunner) si orchestra, solistii evoluind, in general, in ansambluri destul de greu de omogenizat; din fericire, compozitorul a gindit duete soprana-mezzosoprana si tenor-bas, astfel incit glasurile si-au gasit un echilibru, Mariana Colpos si Gabriela Dragusin realizind pagini de reala frumusete. Tenorul ceh Jan Vacik a sustinut riguros si aplicat partitura, alaturi de Stefan Schuller, care a completat cvartetul cu acuratete, astfel incit publicul a aplaudat, la finele anului centenar Dvorak, un opus amplu, cu o constructie clara, cu planuri expresive diverse bine reliefate. Intimplarea a facut ca, inainte cu doar citeva zile, aceeasi lucrare sa rasune la Filarmonica din Banie, in deschiderea Festivalului International „Craiova muzicala“, care, ajuns la cea de a XXXI-a editie, marcheaza deopotriva un veac de la infiintarea Societatii Filarmonice in orasul cu indelungata traditie culturala; […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }