MUZICA. in cautarea sincretismului

  • Recomandă articolul
Intimplarea a facut ca zilele trecute sa ofere citeva spectacole aparte, derulate sub semnul unui dorit sincretism, catre care cei de azi aspira asemeni anticilor, realizindu-l sau… nu. Spre exemplu, Opera Nationala Bucuresti a prezentat, in premiera absoluta, baletul Casanova, imaginat de Monica Fotescu Uta (balerina stabilita in Germania, debutind acum in calitate de coregraf), inspirat de memoriile celebrului personaj al veacului al XVIII-lea. Libretul propriu a fost brodat pe muzica de Massenet si Mahler, cu o insertie dintr-un cvartet care incearca sa sugereze intilnirea lui Casanova cu Mozart (moment preluat in coregrafia lui Xin Peng Wang – dar ma indoiesc sincer ca publicul a sesizat motivatia acelui dans de epoca…). La conferinta de presa am aflat ca baletul incearca sa prezinte „o alta fateta“ a personajului-prototip, cuceritor galant chiar si la virsta senectutii, dar care, dupa cum a subliniat balerina, a fost un intelectual cu studii de drept si teologie, atras de ocultism si filozofie, rafinat scriitor. Iar excelentul dirijor Tiberiu Soare a mentionat faptul ca monumentala muzica de Mahler va continua sa „curga“ – in imaginatia noastra, desigur – in timpul pauzei, partea a doua a spectacolului preluind-o „din mers“; dar citi dintre cei din sala ar putea […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }