MUZICĂ. Între Renaştere şi baroc, două recitaluri bucureştene

  • Recomandă articolul
După cele trei zile memorabile ale Festivalului de Muzică Veche de la începutul lui noiembrie, bucureştenii au putut audia nu mai puţin de trei recitaluri de muzică veche în două săptămîni, un adevărat răsfăţ pe care-l dorim cît mai curînd reluat. Cronica de faţă va examina două programe de muzică occidentală, venite, accidental sau nu, unul în completarea celuilalt; cel de-al treilea concert, susţinut de formaţia de muzică veche românească „Anton Pann“, va face obiectul unei discuţii viitoare.   În seara zilei de 8 noiembrie, lăutistul Konya István ne-a purtat într-un Itinerariu european al lăutelor, găzduit de Centrul Cultural al Ungariei, un recital de aproape două ore, care şi-a propus să acopere liniile de forţă ale muzicii renascentiste şi baroce pentru lăută solo. Prima jumătate a programului propus de Konya a punctat muzica primelor tabulaturi de lăută de la începutul secolului al XVI-lea (Francesca da Milano), maeştri ai Şcolii renascentiste spaniole (Narvaez), franco-flamande (Attaignant, Le Roy) şi central-europene (Dlugoraj, Bakfark, Neusidler), pentru a concluziona cu cîteva piese elisabetane dintre cele mai populare (o variantă de Greensleeves şi pavana Lachrimae a lui Dowland). Jumătatea barocă a recitalului a fost împărţită între Robert de Visée şi Silvius Leopold Weiss. István Konya a […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12884 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }