MUZICA. Ioan HOLENDER: „Numarul teatrelor muzicale din Romania este prea mare“

  • Recomandă articolul
Premiera operei Werther de Massenet la Staatsoper Viena, in montarea lui Andrei Serban, a fost asteptata cu mult interes de public si de specialisti, atit pentru faptul ca premiera mondiala a avut loc pe aceeasi scena, in 1892, in prezenta compozitorului (cintata insa in limba germana), cit si pentru ca regizorul semna astfel cea de a treia productie in celebrul teatru condus de Ioan Holender. Domnule Holender, cum ati colaborat cu regizorul roman Andrei Serban? Andrei Serban a lucrat foarte sensibil cu cintaretii, a facut „ceva“ din ei ca personaje. Dupa cum se stie, lucrarea s-a cintat foarte mult la Opera Imperiala, dar si dupa 1918, pina la razboi. Apoi, cind am venit eu la Viena, de la Timisoara, era programata doar la Volksoper. In 1986 s-a montat din nou la Staatsoper, dar n-a prea mers. Am vrut totusi sa reiau acum Werther pentru ca eu cred ca a venit din nou timpul lui (vom vedea). Montarea lui Andrei Serban a fost primita „amestecat“ – cronicile sint in general negative in ce priveste regia si scenografia. Vorbind despre comentariile din ziare, in tara au aparut articole care au dezaprobat implicarea dvs. in Festivalul Artelor din 2004. Ceea ce s-a spus […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }