MUZICĂ. Muzica la Altitudine

  • Recomandă articolul
Curiozitate şi interes profesional – într-o proporţie pe care îmi era greu să o descriu înainte de a ajunge aici – au fost elementele care m-au determinat să pornesc în lunga călătorie de opt ore ce desparte Bucureştiul de Poiana Stampei, Bucovina, unde s-a desfăşurat pentru a treia oară master-classulMuzica la Altitudine, între 18 şi 26 iulie 2015.   Dacă generaţiile de tineri muzicieni din urmă cu 10-20 de ani erau nevoite să ajungă în străinătate pentru a frecventa astfel de cursuri de măiestrie, acum ele există într-un număr surprinzător de mare, în cele mai neaşteptate colţuri ale ţării.   Instituţia cursului de măiestrie a devenit un pandant aproape obligatoriu al învăţămîntului muzical oficial oriunde în lume. Dar ceea ce au înţeles şi făcut organizatorii locali ai cursului de tehnici de instrument şi de interpretare artistică susţinut de doi muzicieni de talie internaţională – violonistul Ştefan Horvath (Elveţia), concertmaistru al Collegium Musicum din Basel, şi violoncelistul Răzvan Suma (România), solist concertist al Orchestrelor Radio România –, respectiv Asociaţia „Muzica la Altitudine“, condusă de Cristina Istrate, Primăria din Poiana Stampei şi Centrul Judeţean pentru cultură Bistriţa-Năsăud condus de Gavriil Ţărmure, a fost, pentru elevii şi studenţii din România, să ofere condiţii […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.
object(WP_Term)#12888 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }