MUZICA. Patimiri in Saptamina patimilor

  • Recomandă articolul
Se poate spune ca Saptamina Patimilor a fost marcata si in viata muzicala fie prin evocarea rastignirii si invierii lui Hristos sau a suferintelor unor eroi de legenda, fie prin patimirea unor interpreti in varii feluri. Deloc intimplator, Filarmonica a programat Requiem-ul de Fauré, superba partitura care urma sa fie dirijata de un oaspete, dar concertele au fost salvate de apreciatul Gheorghe Costin, colaborind cu soprana Irina Iordachescu si cu baritonul Vicentiu Taranu. Corul si Orchestra Nationala au oferit Requiem-ul de Verdi, monumentala lucrare a carei frumusete, impreuna cu interpretarea excelenta a formatiilor, ne-au facut sa trecem cu vederea „patimirea“ tenorului bulgar Kamen Chanev care a cucerit din nou prin generozitatea acutelor si a materialului vocal deosebit, dar a avut un moment de improvizatie totala. Pe de alta parte, am apreciat evolutia Sorinei Munteanu – a carei voce dramatica s-a impus prin calitate si stralucire –, sosita in ultimul moment de la Bratislava pentru a inlocui soprana programata initial, Celia Costea, a carei evolutie in repetitii a fost sub orice critica. Acest fapt a condus la o situatie aproape fara precedent la noi, desi fusese recomandata cu „surle si trimbite“. Oare cei care o sustin nu observa faptul ca, in ciuda […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }