MUZICA. Sub semnul lui Eminescu

  • Recomandă articolul
Daca mai toate institutiile muzicale cu staif au trecut cu vederea – cel putin in 2007 – ziua pe care, la fiecare inceput de an, o asociem cu Mihai Eminescu, un public numeros a avut bucuria sa regaseasca parfumul si sonoritatea inconfundabila a versurilor sale chiar pe 15 ianuarie, intr-un recital sustinut la Sala Dalles – acolo unde, cindva, concertau frecvent Silvestri, Jora sau chiar Enescu, toti marii nostri interpreti –, in cadrul ciclului realizat cu daruire de Alexandra Mircea, sub egida Ministerului Culturii si a Directiei pentru Cultura, Culte si Patrimoniul Cultural National a Municipiului Bucuresti. intimpinati inca de la intrare de efigia poetului, spectatorii au urmarit un program inteligent conceput de soprana Georgeta Stoleriu – de aceasta data, in calitate de profesor la Universitatea Nationala de Muzica din Bucuresti –, realizat de sase dintre studentele sale, propunindu-ne doua modalitati de a-l (re)descoperi pe marele poet in relatia cu muzica. Astfel, in prima parte am ascultat miniaturi vocale inspirate de versurile sale, compuse ieri si azi, in maniera „inaintasilor“ sau a rafinatilor creatori de la finele veacului trecut, avind insa ca „numitor comun“ sensibilitatea si mai ales raportarea la sensurile si expresivitatea versului. intr-o derulare conceputa scenic, tinerele soliste […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }